.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

torsdag 11 december 2014

Underbara, fantastiska Filippinerna har gjort det igen

Dauin åter igen
Jag och Håkan begav oss till Filippinerna för en välbehövlig semester i Dauin. Efter en lång resa via Helsingfors och Hongkong landade vi ovanligt tidigt i Manila och kunde ta eftermiddagsflyget till Dumaguete och var framme redan fredagen den 17 oktober bara 24 timmar efter att vi avrest från Lidköping. Vi blev upphämtade av Yannick på flygplatsen och direkt hem till en välkomstfest med grillat och massor annat gott. Även andra dagen var redan inbokad med en fest hemma hos Peter och Mirasol. I Dumaguete var det sista kvällen för stadens fiesta, tyvärr var det totalt fullt inne i stan och vi fick snart ge upp letandet efter parkeringsplats och fick skymta fyrverkerierna från bilfönstren.

Siqijour
På måndagen efter vår ankomst reste ett glatt gäng bestående av mig, Håkan, Yannick, Adelfa, Lee och Spring för en avkopplande och härlig 4 dagars vistelse till Siqijour. Med oss hade vi bunkrat dryck i stor resväska för att klara vår 3 nätters vistelse på Coco Grove Resort. Första kvällen njöt vi av en fantastisk solnedgång och måltid på resorten. Dag två tillbringade vi vid Coco Groves vita fantastiska strand och vid resortens fantastiska pool där många färgglada drinkar avnjöts under stoj, glam och vattenlekar. Dag tre hyrdes tre motorcyklar och vi begav oss på utflykt runt ön där vi avverkade gammal kyrka, vattenfall (tyvärr något brunt vatten pga nattens regn), och fjärilspark (tyvärr något brunt vatten pga nattens regn) och ett äventyr med att hoppa från en avsats tio meter upp rakt ner i ett turkosblått klart hav. Vi åkte också till en ny grannresort någon mil bort där vi efter lång väntan intog en fantastiskt god måltid. 

Halloween
Gillar att när man gör något i Dauin så gör man det med råge. Vi klädde ut oss efter bästa förmåga och Lee och Spring satsade ordentligt med färgade linser och hemmagjorda Malificent horn. Efter att ha hjälpt varandra se läskiga ut så begav vi oss in till Dumaguete där vi besökte en fantastisk fest där man arrangerat en otrolig utescen med fyra olika DJ och fantastiska ljuseffekter. Alla var otroligt påkostat utklädda d
å det utlovades ett förstapris på 5000 peso, nästan en månadslön. Vem som vann har jag ingen aning om och det gör inget för det var nog bland den roligaste tillställning jag besökt och jag dansade så min tröja gick att vrida ur när det var dags att bege sig hemåt på kvällskvisten trött men lycklig.

Tiden flöt som vanligt på alldeles för fort och jag slog mitt bottenrekort i få dykningar, ja ja jag hade i alla fall fantastiskt roligt och det var riktigt skönt att ta det lugnt. Hm lugnt och lugnt. Den enda önskan jag har är att tiden inte riktigt ska få så fort.

Om sex veckor är jag tillbaka för att fira jul och nyår... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter