.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

söndag 19 juni 2011

I övermorgon drar jag

Efter gårdagen studentbal är verkligen semestern på G. Bikinin packad, men även övriga saker man kan behöva under en månad i Filippinerna. Nu ska så jag, som nästan lett i mjugg åt alla återvändare (som jag tyckte missade alla nya häftiga resmål som finns att upptäcka genom att år efter år resa till samma ställe), till Dauin för sjätte gången.




Nu är jag precis likadan, tänker alltid nästa gång ska jag ta ett nytt resmål men ändar ändå upp med att boka in Dauin igen. Det roliga är att ju fler gånger jag varit där ju mer vill jag tillbaka. Alla vänner man skaffat sig, som man genom datorns fantastiska möjligheter, gör att man kan hålla kontakt med via Facebook, Scype etc. Väskan är som vanligt packad med choklad (viktigt att den är ljus), lösgodis och ostbågar, väl uppskattade gåvor, samt en massa saker som ska förgylla mina vänners vardag. Ska bli roligt att träffa Belinda som numer klarar att ta sig runt på kryckor, Gary med sitt nya bländande leende och alla övriga på Pura Vida. Så tänk på mig när jag på onsdag klockan åtta ger mig i väg mot Landvetter för att starta min 27 timmars resa mot Cabilao och Dauin.

Nu är jag redo att dra, så nu kan onsdag komma när den vill.

Åh vad jag längtar efter en god kall öl i ljumma vindar i glada vänners lag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter