.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

tisdag 14 juni 2011

Bara tre dagar kvar


Inte en dag för tidigt har jag gjort min sista lektion för detta läsår. Vet inte om jag blivit äldre (jo det vet jag men man säger ju så) men man längtar bara mer och mer efter sommarledigheten. Finns det något skönare än avlutningsdag med "Den blomstertid nu kommer", det är nästan så att det bubblar i magen och en och annan tår stiger upp i ögonvrån när man hör dessa toner som förespeglar sommar. Varje år förundras man över vilken press det var att få in de sista uppgifterna, sätta alla betyg som man önskar man kunde få satt lite högre och att det helt plötsligt är sommarlov. Väl ute ur kyrkan känner jag samma lycka som mina elever över att skolan är slut för detta läsår och att man har en hel sommar framför sig. Kroppen bara bubblar av härlighet och själen jublar.

Bara två dagar kvar sedan har jag ett stundande sommarlov packat med resor. Först väntar fyra veckor i Filippinerna följt av fem dagar hemma och sedan New York i en vecka.

Snacka om sommarlovslycka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter