.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

fredag 16 december 2011

Funderar på att börja packa...

Så är det snart dags,
mindre än en vecka kvar och efter helgen är det tre dagars arbetsvecka framför mig och sedan blir det tidig torsdagsstart. Kanske att jag ska börja packa... Blir slappare och slappare för varje gång, jag kan ju det här tänker man. Hmm ser det, senaste året, en glömd bikini (läs alla) missade detaljer till fotoutrustningen och så vidare. Detta skulle aldrig hänt förr då jag minutiöst skrev packningslistor och var färdigpackad minst en vecka före avresa och satt där lugnt i soffan och pilla mig i  naveln flera dagar i förväg.

Tomtemor
Kanske ska börja snart,
i alla fall i morgon... Fattar bara inte hur jag ska få ner alla dessa julklappar jag införskaffat. Började med att när jag var nere sist, hade köpt lite olika sminksaker, eftersom Bbing (min insider information på resorten) visste att det skulle uppskattas av tjejerna i restaurangen. Eftersom jag inte visste vad som önskades köpte jag lite av varje och bad dem välja vad de ville ha och nämnde då tomten (höjer här ögonbrynet och känner mig smart). När det så var dags att bege sig hemåt så visste jag inte mer än när jag kom förra gången och bad dem därför att lämna in en önskelista till jultomten. Det frågades om man istället för smink kunde få flip flop och till slut hade halva resorten lämnat "önskelista" (som jag inte riktigt hade tid att kolla) och jag tänkte att det vore väl roligt att uppfylla dessa önskemål. Väl hemma saknades vissa bekanta namn så jag begärde att få resterande namn och swop så kom alla 45 namn på på de anställda på resorten (och önskemål). What the hack, tomtens säck blir stor i år (kan väl nämna att ingen ville ha smink). Är just nu lite bekymrad över att jag inte fått med alla de som jobbar på dykcentret, men va sjutton, orkar inte med eller får plats med 40 julklappar till. Hmm Påskharen kanske (tänk er den bilden)...

Snart ska jag börja packa och tur är väl att jag får ha 2 x 23 kg med mig och att jag lämnade det mesta på plats när jag var där sist.


3 kommentarer:

  1. Hur kommer det sig att du får ha 2x23kg med dig? Det är lite väl fuskigt :)

    SvaraRadera
  2. Henrik Bolivar Möller16 december 2011 kl. 12:55

    Jocke, reser man så ofta som Gittan så får man bonuskort och extra bagagevikt på flyget. Du behöver således resa mera :)

    SvaraRadera
  3. Ja det stämmer har fått silverkort på KLM och får därför ha med mig dubbelt bagage. Annars kostar det inte mer än 43 Euro med ett extra bagage om man checkar in på internet.
    Tyvärr blir inte handbagaget lättare för det.

    SvaraRadera

Translate

Etiketter