.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

måndag 22 augusti 2011

Ibland undrar man om huvudet är med?


Har nu kommit igång och arbeta igen och de första eleverna kom till skolan i går. Som alltid vid uppstart är det mycket planeringsmöten så att  det ska flyta på bra de första veckorna, almanackan låg framför mig och jag kollade lite hur länge det var innan nästa resa. Fick inte ihop det riktigt, den 19:e oktober som jag hela tiden haft i huvudet som start på min resa skulle vara onsdagen mitt i vecka 44 som är lov och sedan går våra treor ut på praktik i tre veckor så det skulle bli perfekt. Bara det att den 19:e i min planeringskalender var mitt i vecka 42. Tankarna börjar rusa vad är detta det, det måste vara fel. Lugnande kolleger säger att kolla när du kommer hem och tankarna far vad har jag egentligen bokat. Har jag bokat flyg, hotell etc fel eller bara något av dem. Väl hemma kan jag konstatera att jag bokat allt, ja precis allt fel så det blir ju inte så illa som det kunde varit. Ser sedan att i min dator har jag importerat veckonummer som inte stämmer och därav misstaget. Det är som mina snälla arbetskamrater säger ingen katastrof och har lovat att hjälpa mig och lektionerna som ska lösas så det fixar sig ändå.

och jag får helt enkelt åka två veckor tidigare... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter