.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

tisdag 17 maj 2011

Nästa resa planerad och betald

I år är det verkligen ett år i resans tecken. Denna resa planerades då dottern, Fanny ville åka till Filippinerna, planerna var att jag, Olle och Fanny skulle åka och eftersom Fanny inte ville stanna mer än två veckor så skulle Olle stanna dessa två och sedan resa hem med Fanny till Svedala igen. Efter tre resor bestående av två veckor i Filippinerna ville jag stanna lite längre, så jag planerade stanna ytterligare två veckor efter deras hemresa. Detta skulle möjliggöra att man skulle hinna med de där sakerna man inte tycker sig hinna med när man vill dyka så mycket som möjlig. I planeringsstadiet undrade sedan Fanny om vi måste åka någonstans och vi var tillbaka på ruta ett. Mia och Tomas kunde efter tillfrågan tänka sig två veckors sommarvistelse i vårt hus med Fanny och Sam (katten) så resans planering fortsatte. När så resan skulle betalas kom Olle på att det gick nog inte alls för han hade 48 timmars inställningstid för Nordic Battlegroup och hans del måste avbokas. Mia och Tomas tog Olles plats och så kommer resans slutliga deltagarlista förmodligen att se ut. Det där med att planera är inte det lättaste.

Ska bli underbart att komma till Filippinerna igen och se hur vädret är under våra sommarmånader,deras regnperiod. Visaya sägs klara sig undan de värsta regnandet men man vet ju aldrig. Det som nu är inplanerat är en vecka på Capilao vid Bohol och sedan en/tre veckor i Dauin. Vi hoppade Anilao eftersom Mia och Tomas ville till Pura Vida. Tack än en gång tillmin eminenta resebokare Per på P&H dive travel som har ett sådant tålamod med alla ombokingar.

Tänkte hyra en vespa och se mig om lite på Negros och då det är lågsäsong så kan Bbing och Gary säkert komma loss och visa lite av sin vackra del av Filippinerna. Ett besök hos Belinda är också inplanerat och jag hoppas att hon mår bättre än sist vi såg henne. Inte lätt att klara sig när man inte kan jobba och få någon inkomst. Om någon vill skicka med en slant finns fortfarande kontot öppet för gåvor:

Clearingnr 8314-7 
Konto 44087662-1
Sparbanken i Lidköping

Ska bli roligt att återse alla vänner, så watch out Pura Vida, soon the Swedish team is back.

2 kommentarer:

  1. Skall bli kul att följa då jag inte har möjlighet att åka dit i sommar.
    Hoppas att det blir en fantastisk resa!

    Håkan, member of The Swedish Team...

    SvaraRadera
  2. Vi kommer att sakna dig Håkan.

    SvaraRadera

Translate

Etiketter