.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

fredag 6 april 2012

Dyker och har det bra



Under ytan
Hade före resan bestämt mig för att ta det lite lugnare med dykningen denna gång och så har det fått bli. Har dykt två dyk per dag och det är faktiskt riktigt skönt med en lång lynchpaus. Dykningen denna tid på året har inga speciella kännetecken, som t ex okt-nov med sina bläckfiskar, utan man kan hitta lite smått och gott av lite av varje. Husrevet mot Luca är det som just nu har haft mest att bjuda på med flera olika sorters sjöhästar, svarta, gula och vita froggisar och mycket mer. Tyvärr har det inte funkat med blixtarna och med den TTL-funktion somär installerad i nya Hugyfothuset men en el-tekniker har hjälpt mig koppla förbi den på kretskortet så nu kan jag dag fem i alla fall fota med manuella inställningar på blixtarna.





På landbacken
I övrigt har jag som jag tidigare skrivit besökt Belinda och provat mig på att själv köra motorcykel vilket kan vara rätt spännande med livlig trafik och en massa hundar som makligt bestämmer sig för att strosa ut på gatorna och ibland får för sig att det är ett bra ställe att ta en liten siesta på. Körde alltså själv till Zanboanguita där Belinda bor med sin familj. Hennes yngsta dotter fyllde tre och där bjöds på fisk, kyckling. bönor och framför allt inte och förglömma festmåltiden spagetti med någon söt röd sås på.
På en annan motorcykel följde Adelfa och Bbing med och såg till att jag kom rätt. Även Jesse som varit lite förkyld fick en snabbvisit av oss före hemresan. Det är roligt att kunna säga att krutgubben är tillbaka och nu är det inte långt kvar innan han återhämtat sig fullständigt.

Som sagt jag kan vänja mig vid detta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter