.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

onsdag 4 april 2012

Kan vänja mig vid detta livet


Efter en riktigt lång resa som kändes mycket längre än vanligt anlände jag efter en natt i Manila till Dauin. Välkomnades som vanligt hjärtligt av hela gänget på Pura Vida/Sea Explorers. Har redan varit med och provat Bbings nya kök där Chona och Bbing lagat god Kinilow och kyckling med grönsaker smaskens. Även hembjuden till Ailens hem där hon firade sitt tusende dyk. En kvinna som gör manikyr och pedikyr, kom till huset och gjorde allas våra händer och fötter vackrare än någonsin. 100 peso kostade kalaset per person 50 för händer och 50 för fötterna. Som sagt man får mycket för pengarna här. Dessutom bjöd hon på god mat och tårta.

Inte så glad på Hugyfot
Tyvärr har det nya huset från Hugyfot levt upp till mina förväntningar då jag inte kan få mina blixtar att fungera. Något verkar göra att kameran inte känner av blixtarna och jag får för första gången på säkert tio år dyka utan en fungerande kamera. Jag kunde ju inte testa detta eftersom jag lämnat blixtarna här i Dauin. Till Hugyfots eloge kan man väl säga att de i alla fall försöker att hjälpa mig via mail. På grund av tidsskillnaden kommer vi inte så långt varje dag utan jag får en fråga som jag besvarar och sedan får man vänta till nästa dag på nästa försök, men vi har i alla fall kommit en liten bit på väg. Får hoppas vi hittar en lösning på min dyraste dykinvestering någonsin.

Skicka Vidare
Även Gary har fått de pengar som mina elever samlat ihop för "Skicka Vidare" (läs gärna mer på FB om "Skicka Vidare") för att han och hans familj ska kunna starta bygget av ett hus till hans familj. Tyvärr är det mycket avundsjuka som kommer fram när någon får mer än någon annan och Gary får ta mycket skit av sina arbetskamrater för att han "utnyttjar och fjäskar för" mig. Tråkigt för Gary har aldrig bett om något utan bara varit vänlig och öppnat sina dörrar och sitt hjärta för att bjuda in mig till hela sin familj. Lika ledsen som han är för detta lika glad är han över möjligheten att få ett eget hem. Vi får hoppas att glädjen överbrygger det tråkiga.



Idag ska jag hem till Berlinda som firar en av sina döttrars födelsedag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter