.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

måndag 25 juli 2011

Home again - New York here we come


En månad går fort när man har kul. Sista dagen i Dauin fick jag välja (precis som jag inte gjort det tidigare) var jag ville dyka mina två sista dyk för denna gång och det blev Rockpile x 2. En gång från norr och en gång från söder och platsen visade upp all sin glans med massor av sjöhästar, froggisar, Harlequin shrimp och allt möjligt visade upp sig för att säga hej då för denna gång.


På eftermiddagen stannade i stort sett alla kvar för att tillbringa (höll på att skriva fira) med mig min sista kväll, jag bjöd på Red Horse (ruggigt stark öl serverad i enlitersflaskor) och båtbesättning efter båtbesättning med guider anslöt. Aldrig, till min glädje, har väl så många av Sea Explorers personal stannat kvar i poolbaren.. Kvällen avslutades med ca 20 personer som stannade för att äta middag tillsammans med mig. Det hade gjorts fina presenter i form av pennhållare i bambu med mitt namn ingraverat och aldrig har väl en pennhållare mottagits så tacksamt. Den blir fin jämte Macen på skrivbordet hemma. En annan gåva som jag fick var ett porträtt, som Poloy ritat av mig (när jag var ung en gång för länge sedan), trodde först att det var en utskrift av ett foto jag har på Facebook. Det var ta mej sjutton bland det finaste jag fått någon gång. Tänk att någon gjort sig ett sådant omak, som måste ha tagit massor av tid att göra, det var så man fick ståpäls och ögonen tårades. Carl Bertil Jonssons julklappar låg till och med i lä. Av Gary fick jag en väl förpackad burk med hemlagad Ginamos som han tyckte att jag skulle ta med hem och prova. Har sett detta rätt på den lokala marknaden och gjort mig lustig över den. Den ser ut som en brun sörja med små fiskar som legat och ruttnat och riktigt saftat till sig. Får se om jag vågar öppna burken...


Presenter från mina vänner i Dauin

New York
Väl hemma har jag fyra dagar att bli av med jetlagen för sedan är det dags att bege sig till USA för lite shopping med Olle och Fanny i New York. Finns bara ett kruks de har värmebölja i östra USA med temperaturer liknande Saharas mellan 30 och 40 grader i skuggan. Sist vi var där mellan jul och nyår satt vi insnöade på grund av årtiondets snöstorm, finns det bara dessa ytterligheter där.

Tur man är van vid värmen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter