.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

söndag 10 juli 2011

Livet flyter på

Pura Vida

Uppfinningsrikedom. Gasreglaget!
Här går allt i sin gilla gång. Tre dyk om dagen mellan och efter dessa är det att umgås med vänner som gäller. Det största bekymmer man har är vad och var ska vi äta. Massor av goda alternativ att välja mellan gör det till dagens dilemma. Vi håller som bäst på att planera en Exploration dive expedition där vi ska ta den största båten, Dako, och bege oss söderut och leta nya dykplatser och bara hoppa i där det ser lovande ut och hoppet är att hitta ett ställe med haj. Mig kvittar det vilket men bara det att få dyka tillsammans med de instruktörer och guider som som numer är mina vänner från Pura Vida och inte veta vad vi kommer att upptäcka är nog. Det kommer att bli ett enkelt levende men på båten finns både färskvatten, generator och kompressor så så vi kommer att ha det vi behöver, göra strandhugg och köpa frukt och mat och vi kommer att sova i båten eller på taket av den. Dako är en riktigt stor bankabåt med gott om utrymme så det känns mest spännande. Det som skulle kunna stoppa expeditionen är vädret eftersom vi inte har några riktigt skyddade ankringsställen. Känner mig både stolt, glad och uppspelt bara av att få delta. Förutom personal från Sea-Explorers kommer även Jona och Elena att följa med. De är två glada finnar som gör livet glatt. Jona tog sitt instruktörs-cert här för fem år sedan, jobbade här nere ett tag och återvänder precis som jag titt som tätt. Pura Vida och de vänner man får här har liksom den effekten.


Rico • Bbing • Jona • Elina



Under de första dagarna på Pura Vida var i i Dumaguete två gånger och
bägge gångerna fick vi punktering. Men, men vi var lika glada för det!



Måtte vädret hålla sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter