.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

fredag 1 juli 2011

Som ett andra hem

Har nu sovit min första natt i Dauin med vågorna som slår mot stranden bara ett tiotal meter från min bungalow. Alla vänliga igenkännande ansikten som tog emot mig när vi ankrade upp utanför Pura Vida gör mig verkligen varm om hjärtat. Att de sedan väntat lika mycket som jag är ju alltid roligt att höra. Här på Pura vida finns ett annat par som också är vänner till de flesta här gör ju inte saken sämre. Här ska det bli skönt att vara de närmaste tre veckorna, i dagsläget känns det länge och utan slut men jag vet att det kommer att gå supersnabbt. Tyvärr har en av mina vänner, Jesse, en av de bästa guiderna, precis fått en stroke och ligger på sjukhus och har förmodligen ha gjort sitt sista dyk. 

Dagen före vår avresa från Cabilao, hade personalen på resorten och dykcentret med en lite pengahjälp ordnat ett strandparty där det grillades kyckling, fisk och kött. Festen blev en riktig succé där personal och deras familjer sjöng och spelade till in på småtimmarna. Till och med vi som normalt lägger oss tidigt rycktes med i all musik och dans och lyckades hålla oss vakna till midnatt då åskan och regnet blev ett naturligt avbrott på festen.



Fiesta time…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter