.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

måndag 11 juli 2011

Shaky

Staff Party Pura Vida

Igår kväll var det staff party på Pura Vida. Alla samlades i sina finaste munderingar och åt, drack och var glada. Detta party var finansierat av dem själva varje gång de bröt mot den "dress code" stället har får de betala 30 pesos, kanske inte låter som så mycket men tjänar man 255 om dagen är det rätt tufft. Alla verkade ha en riktigt trevlig kväll och de olika grupperna som köks-, bar- och receptions-personalen hade inövade uppträden som de utförde under jubel. Det var så roligt och underhållande att jag ställde all dykning dagen efter.



Earthquake 6,2 = Scary
Idag vaknade jag upp av att hela bunglowen skakade och for upp ur sängen och rusade ut, insåg att det var bäst att följa dresscoden och gick in och tog på mig igen. Mötte sedan andra lika uppskrämda resenärer som också undrade vad som stog på och rusat ut ur sina bungalower. Hela poolen skvalpade så det skätte över och det tog tjugo minuter för vattnet att lugna sig igen. Hmm, skulle man vara orolig för en tsunami när bungalowen bara ligger tio meter från havet? Ingen info mer än alla djur som hördes skälla, gala, bräka m m. Då är man glad för internet där man kunde läsa att det var en jordbävning på 6,6 som senare nergraderades till 6,2 bara 10 mil österut från Dauin. Höll mig vaken och kunde följa soluppgången som lätt lugnade mina något skakiga nerver och efter en dryg timma kunde jag lägga mig och vila i ytterligare en timma.

Hmm, undrar vad man nu ska göra hela dagen när jag ställt in dykningen, men det är förmodligen dags att andas ut lite kväve så det får bli en riktig slappardag. (PS har redan ångrat mig får bli två dyk i alla fall).

Shaken but not stirred...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter