.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

lördag 23 april 2011

Besök hos Belinda

Idag har det varit en stor dag, vi tillsammans med sju stycken från dykcentret har varit på besök hos Belinda. Vi hyrde några motorcyklar och begav oss upp i bergen där Belinda numer bor med sin familj hos sina föräldrar som är bönder uppe i bergen. Det tog ca 40 minuter att ta sig dit och vi blev mottagna av Belinda och hela hennes släkt, minst 50 personer som väntade in oss och ville hälsa och tacka för att vi hjälpt Belinda med hennes operation. Ett festbord var uppdukat med en massa filippinsk festmat som helstekt gris, fiskrätter och även en get hade fått sätts dit livhanken.


 Belinda själv var väldigt rörd när vi hälsade och jag gav henne fotot med alla hjälpande vänner som varit med att samla in de pengar jag överlämnade till Belinda. En och annan tår rann ner på många kinder och det var verkligen känslosamt. Än så länge kan Belinda inte röra på benet utan det dröjer nog ett bra tag före hon är återställd. Hon hade förutom krossat knä och ett komplicerat benbrott även en bruten axel som gör att hon inte riktigt ännu kan göra försök med kryckor men de kommer säkert att komma till nytta vid ett senare tillfälle. Det är ju trots allt inte mer än drygt tre veckor sedan hon opererade sitt ben.

Efter att ha tillbringat tre timmar i Belindas hem med alla släktingar var det många intryck som snurrade i huvudet och det var verkligen intressant att bli inbjuden till en normal familjs hus. Huset var enkelt och inte så stort men verkligen rent och prydligt. Fast en och annan fråga ställde man sig då det bodde nio personer på en relativt liten yta.

I morgon är det dykning som gäller...

1 kommentar:

Translate

Etiketter