.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

fredag 29 april 2011

Life is good

Efter fjorton dagar utan shopping kan man ju riktigt känna abstinensen så efter dagens dyk bar det iväg med lokalbussen in till Dumaguete tillsammans med Mia och Bbing. Sedan nästan två år finns ett shoppingcenter vis namn Robinsson. Där inhandlades det diverse skor och en kasse leksaker till Garys son och Roses lillasyster.
Efter att abstinensen lagt sig tog Bbing oss i en liten trycykle, i en sådan får det plats minst åtta filippinare men efter att jag och Mia trängt oss in var det nästan fullt, (himla små de är här) till en inhemsk restaurang där det serverades "Roasted chicken" med ris. Först tvättade man händerna och sedan fick man mat och tallrik, maten intog man sedan med händerna. Allt var väldigt gott förutom den lilla förbaskade chillin man hade för att spica upp soyasåsen man fick till. Kan säga att den brann rätt gott i mun och på läppar.
Sedan var det åter dags att vika ihop sig för den långa turen tillbaka till Dauin i en riktigt slö tricykle.

Torsdag kväll firade vi riktigt ordentligt med lite tropiska drinkar i baren då jag gjorde mitt 400:e dyk under dagen. Nu verkar allt verkligen vara på plats igen, Hairy frogfish, Halimeda gostpipefish, Velvet waspfish är några av de raringar vi sett under dagen. Svårslaget ställe att hitta fantastiks, mysko saker på botten, I love this place.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter