.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

lördag 16 april 2011

Spännande början

Sitter nu lite smått omtumlad i business lounchen för Philipine Airlines på Manilas flygplats efter en lååång resa via först Göteborg sedan Amsterdam. Har stora funderingar om hur mina två dykveckor ska bli eftersom jag, den "vana" resenären efter en timmas bilfärd mot flygplatsen kommer på att jag inte packade ner någon bikini. Så nu har det hänt det som absolut inte får hända, jag har ingen bikini. Om ni vet hur filippinskorna ser ut så vet ni att de är halvmetern kortare och även dimensionerna är andra. Jag som har svårt att hitta bikini som passar hemma i Svedala är nu i pygmeernas land utan chans att hitta en bikini i rätt storlek. Även hemma är detta ett stort problem och alla tjejer vet hur det är man kan prova 50 utan att hitta Bikinin med stort B. Som en lösning på detta har jag de senaste 15 åren köpt samma Panos Mani bikini  i två ex varje år. Har fått många upplyftande förslag av mina medresenärer som att använda BH och trosor, dyk utan etc men inget av dem känns riktigt lockande.

Men inte ens detta kan få mig att inte se fram emot att komma fram till allt och alla på Pura Vida Resort i Dauin. Nu återstår endast lite softande i lounchen, en timmas flygresa och de sista 40 minuternas bilresa. Om någon sedan skulle ha vägarna förbi befinner sig The Swedish Team där de kommande två veckorna. Vädret verkar lovande och jag ser verkligen fram emot dykningen, med eller utan bikini. Kommer ni förbi tar jag tacksamt emot en Panos bikini, modell Mani, storlek 40 jag bryr mig inte så mycket om färgen =)

Fortsättning följer...

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att det gått bra :)
    Hoppas ni får riktigt god mat och dryck nu efter flygningen.
    Har de inte "Panos Emporio Mani Bikini" på Manillas flygplats?

    SvaraRadera
  3. Nej det är en svensk uppfinning och även där är det svårt att hitta dem

    SvaraRadera

Translate

Etiketter