.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

torsdag 21 april 2011

Det är mycket nu

Konstigt att man inte har tid att blogga, man är ju ändå på semester. Tre dyk om dagen får dagen att bara springa iväg, mellan dyken så ser man till att fylla på med mat och dryck och rätt som det är så är det dags att spola av sig saltet och fylla på med något gott igen. Eller vad sägs om, thaikyckling, kycklingsallad med chillimangosås och en massa annat gott, för att i inte tala om drycker, San Miguel, Red Horse och inte minst en färsk mangoshake med rom.

Igår firade vi att Mia nu är officiell dykare då hon igår galant klarade sluttestet. Nu när hon som mest pustar ut över allt pluggande har vi övertygat henne om att ta Advanced open water så får hon dyka med mig och övriga utan några begränsningar (inte här i alla fall gör ska man ner under 30 m så får man gräva =).

Igår lyckades jag verkligen få till det, bar ombord vikter och vad jag trodde mina fenor, vilket sedan inte alls visade sig vara mina utan en annan tjejs som hade likadana. Hon hade bara konstaterat att hennes redan var ombord och därför saknades mina när det var dags att hoppa i plurret. I tron att jag skulle få sitta på båten lånade en snäll man ut sin ena fena så vi båda kunde sedan genomföra våra 60 minuter med var sin fena. Det var lite svårmanövrerat men helt klart dykbart även om man i strömmen fick kämpa dubbelt.

I morgon ska vi besöka Belinda som kommer att få ta emot ett gäng på åtta personer som på motorcyklar ska bege sig upp i bergen där Belinda bor hos sina föräldrar efter olyckan. De kommer att laga till en festmåltid på GET. Jag försökte övertyga om att detta inte var nödvändigt men hon och hennes familj vill på så sätt visa sin tacksamhet över den hjälp vi gett henne. Någon gång ska ju vara den första.

Strömavbrott och datauppkopplingar är vanliga och om man kollar in ledningarna kan man förstå varför.



Nä nu dags för en ny dag i Paradiset, idag står Apu island på schemat och då är det tidig avgång och man är inte tillbaka förrän sent på eftermiddagen. Det tar ca 40 minuter ut till ön och sedan dyks det tre dyk över vackra koraller så nu ska den nya doomen och vidvinkel-objektivet invigas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter