.
.
.
.
.
.

Följ med mig ut i världen!

upptäck nya spännande resmål tillsamman med mig. Här bloggar jag när jag är på väg eller ute på resor. Ibland hinner, kan eller vill jag inte blogga då jag är ute och då kommer inläggen lite senare.
Nästa resa blir nästan hela sommaren 2015 i DAUIN

torsdag 14 april 2011

Hit ska vi























Till Dauin kommer vi genom att flyga från Göteborg med start 10.55 lördagen den 16 april till Amsterdam. Därifrån flyger vi med KLM, ett av de flygbolag som flyger direkt till Manila från Europa, sedan vidare med Philipine Airlines till Dumaguete på ön Negros. Vi kommer att vara framme på Pura Vida Resort söndag 16.30 lokal tid (de ligger +6 h), d v s att från dörr till dörr tar det drygt ett dygn. Tricket är att redan innan avresa stryka den dagen ur almanackan. Ett annat trick för att klara tidsomställningen och jetlagen är att veckan före avresa försöka anpassa sig till den nya tiden. Detta genom att gå upp riktigt tidigt, så klockan fem ringer klockan och jag står vid sängkanten och vinglar, men tänker på hur mycket lättare det blir när man kommer på plats och då känns den tidiga morgontimmen mycket mer positiv (sen har jag upptäckt att man hinner göra en massa saker också). Har någonstans hört att kroppen klarar att ställa om en timma per dygn och då är det ju bara att välja när och var man vill göra detta.
Väl framme väntar många efterlängtade återseenden och jag kan säga att det sitter gott med en kall öl och lite mat. Därefter är det bingen som gäller, man vill ju orka upp tidigt och för att kunna göra de tre dyk man vill göra under måndagen. Det är ju trots allt en dykresa!

Det kostar att ligga på topp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate

Etiketter